Lång dag idag..

Nu e man äntligen hemma efter en lång dag på jobbet igen. Blev lite längre än vanligt också för hade måndagsmöte typ i en timma.
Kanske ska skriva lite om vad jag jobbar med då:
Jobbar på ett säljbolag som heter Faceways ( www.faceways.se  varsågod Mo lite gratisreklam! ) Började där som säljare ute på stan i augusti förra året. Började då med att sälja el för ett företag jag inte tänker nämna namnet på (ingen gratisreklam för dem inte!) Hade aldrig kunnat tro att jag skulle bli en av de jobbiga jävlarna som springer runt med en pärm i handen och stör folk, men upptäckte ganska snabbt att det var riktigt roligt faktiskt.

På den tiden jobbade vi som så att vi var några "team" på ca 4 pers/ team som stod ute på olika ställen runt om i gbg, mest inne stan men även på lite andra ställen. Mitt team, som jag kommer ihåg det nu iallafall bestod av mig, Emil (som då var min teamleader, numera säljchef) Jimmy (en blond liten kille som var fruktansvärt jobbig i början men som nu visat sig vara en riktigt duktig o go kille) och en kille till som hette Robin har jag för mig. Så, där sprang vi alltså runt på stan i typ 8 timmar om dagen i regn som sol, varmt som kallt, skitjobb tänker de flesta men nä, riktigt roligt tyckte jag=) 

Hursomhelst, efter tiden med att kränka el började vi sälja för ett telekom bolag (inga namn nämnda) och det gick väl sådär ute på stan om man ska va ärlig, det närmade sig sen höst och folk ute på stan e tydligen inte lika pigga på att köpa när det bara regnar och blåser=) Så det slutade med att alla flyttade in till vår TM avdelning och började sälja på telefon istället. Då gick det betydligt bättre!

Körde det i ca ett halvår tills det var dags att börja kränga el igen. Denna gången blev det för Göta Energi som vi fortfarande jobbar med (rekommenderas om du blir uppringd av oss!) Och detta går alldeles strålande=)
Men för ett tag sedan, slutade jag med det och blev istället ansvarig för lite andra projekt.
Har varit lite blandat men nu rullar det på bra med kundbokningen (som jag då blivit projektledare för). Kundbokningen består i att vi ringer upp lite större företag och bokar in möten för Ventelos räkning (telekombolag, ej för privatpersoner).
Så, detta är alltså vad jag gör på dagarna nu, så blir ni uppringd av en väldigt trevlig tjej som heter Karin, lyssna på vad hon säger, var trevlig tbx och framför allt tacka ja =)

Annars idag har det väl inte hänt något jättespännande direkt, varit sjukt trött mest hela dan (fan tål inte o festa längre!). Tänkte jag ska kolla på nån film nu o sen ska jag sooovaa!



Faceways Bästa Företaget=)




Lite gamla bilder men ändå!

(fan borde nästan få löneförhöjning nu med all denna gratisreklamen haha!)



Tjarå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0